راهکار مدیریت مالی :
1 – نرم افزار حسابداری مالی
2 – نرم افزار دریافت و پرداخت
3 – نرم افزار دارایی ثابت
4 – نرم افزار مدیریت قراردادها
5 – نرم افزار صورتهای مالی
عموما داراییهای ثابت در هر موسسه یا سازمان بخش عمدهای از داراییهای غیر جاری آنها را تشکیل می دهند، از اینرو ردیابی آخرین وضعیت این داراییها و ارزشیابی درست و بهروز آنها اگر به درستی و با قابلیت اتکای کافی اتفاق نیافتد، میتواند منجر به بالا رفتن ریسک مدیریت بهینه این داراییها از قبیل تصمیمگیریهای غیردقیق در خصوص کنارگذاشتن و جایگزین کردن داراییهای جدید یا عدم اطلاع به موقع در خصوص داراییهای مفقود شده و اقدام مناسب و به هنگام در خصوص آنها شود.
از سویی دیگر انجام محاسبات مالی مرتبط به داراییهای ثابت بدون وجود سیستمی قابل اتکا، ریسک اشتباهات محاسباتی را در بر دارد که گاهی اصلاح آن ها بسیار زمانبر و حتی ناممکن است.
همچنین بهره مندی از یک سیستم دارایی ثابت که امکان اتصال به زیرسیستم های دیگر همانند انبار ، تعمیرات و نگهداری و بهای تمام شده را داشته باشد این امکان را برای سازمان فراهم می سازد تا از مفهوم کامل یکپارچگی اطلاعات مطرح شده در سیستم های ERP بهره مند گردد.
منافع و مزایا :
آگاهی در لحظه از وضعیت داراییهای ثابت
با امکاناتی که راهکار دارایی ثابت نرم افزار سام دراختیار کاربران قرار میدهد، میتوانید از وضعیت فیزیکی داراییهایتان و همچنین تاریخچهی آنها در هر لحظه از زمان آگاه شوید و بر اساس این اطلاعات مدیریت و برنامهریزی کارآمدتری برای بهرهبرداری از آنها داشته باشید.
انجام محاسبات مالی دقیق و قابل اتکا با سرعت بالا
به کمک راهکار دارایی ثابت نرم افزار سام میتوانید با دقت و سرعتی قابل اتکا محاسبات امور مالی مرتبط بر بهای داراییهای ثابت را به صورت کاملا مکانیزه تهیه کنید. همچنین عملیات تعدیل و اصلاح این محاسبات نیز با استفاده از امکانات مجزایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، به صورت کاملا مکانیزه و دقیق انجام پذیر است و نیازی به درگیر شدن در پیچیدگی محاسبات تعدیلات دورههای گذشته به صورت دستی وجود نخواهد داشت. به این ترتیب همیشه از ارزش مبلغی داراییهای سازمان از جنبههای مختلف آگاهی دقیق خواهید داشت و تصمیمگیری و برنامهریزی های آتی در خصوص تحصیل داراییهای جدید یا فروش و اسقاط آنها با قابلیت اتکای کافی به ارزش داراییهای سازمان به شکل مناسبی انجام خواهد شد.
محاسبه استهلاک همزمان یک پلاک با بیش از یک استاندارد.
با توجه به اینکه رویکرد شرکت ها و بازارها به سمت جهانی شدن می باشد، اختلافات بین استانداردهای داخلی و بین المللی به موضوعی با اهمیت تبدیل و برای استفاده کنندگان پیچیده تر خواهد شد. یکی از این اختلافات روش محاسبات استهلاک دارایی های ثابت می باشد. در بسیاری از موارد روش محاسباتی هر پلاک در این استانداردها با هم یکسان نبوده و سازمان ها می بایست محاسبه هر پلاک را در چند استاندارد انجام دهند.
راهکار دارایی ثابت نرم افزار سام این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید برای هر پلاک چندین نرخ و روش تعریف کرده و محاسبات و عملیات را بر طبق هر استاندارد به صورت مجزا نگهداری کنید و در کمترین زمان نتیجه ی محاسبات استهلاک را در یک دیتابیس نگهداری کرده و در صورت لزوم اثرات مالی آن را از طریق صدور سند حسابداری می توان اعمال نمود.
دریافت گزارشهای متنوع مدیریتی و کاربری
در راهکار دارایی ثابت نرم افزار سام با استفاده از انواع متفاوت گزارشهای مدیریتی از پیش طراحیشده، این امکان فراهم شده است تا بتوانید گزارشهای متنوعی منطبق با نیازهای اطلاعاتی دریافت کنید. قطعا هرگونه تصمیمگیری و اقدام جدید در خصوص داراییهای ثابت سازمان، بدون وجود گزارشهای مدیریتی دقیق و کامل امکانپذیر نخواهد بود. گزارشهای جامع و کاربردی ای که در راهکار دارایی ثابت پیشبینی شدهاند، این امکان را در اختیار کاربر قرار خواهد داد که در هر لحظه از زمان بتوانید آخرین تغییرات وضعیت فیزیکی و محاسبات مالی داراییها را ردیابی کرده و این اطلاعات را مبنای تصمیمات و برنامهریزیهای بعدی خود قرار دهید.
همچنین بهره مندی از گزارشات تعدادی ، ریالی ، ارزی ، مقایسه ای ، کنترلی و مدیریتی که به صورت کاملا داینامیک و توسط کاربر در هر لحظه ایجاد می گردد این امکان را به کاربر می دهد تا بدون نیاز به شرکت ارائه کننده نرم افزار بنا به نیاز به وجود آمده در هر لحظه از گزارشات موردنظر خود بهره مند گردد.
برخی از امکانات :
- پشتیبانی از فرایندهای مرتبط با تحصیل داراییهای ثابت از قبیل خريد مستقيم، دريافت از انبار، اقلام تكميل شده توسط پروژهها يا اقلام انتقالي از سازمانهاي ديگرو … .
- امکان تعیین الگوهای متفاوت ایجاد پلاک داراییهای ثابت.
- تعيين محل استقرار داراييها.
- تعيين روش محاسبه استهلاك دارايي از طريق قوانين استهلاك يا استفاده از جدول قوانين استهلاك.
- محاسبه استهلاك داراييها به صورت جمعي، گروهي يا اقلام دارايي.
- قيمتگذاري دارايي براساس قيمت مندرج در برگ تحويل انبار، قيمت تمام شده پروژه يا قيمت خريد.
- تفكيك وظايف جمع دار از حسابدار اموال.
- ثبت سوابق نقل و انتقال دارايي.
- امکان ثبت سوابق داراییهایی که موقتا از سازمان خارج شدهاند.
- پشتیبانی از انواع متفاوت کنارگذاری فیزیکی داراییها و اعمال اثرات محاسباتی مربوطه مانند اعلام بلاء استفاده شدن دارايي براي در نظر گرفتن تاثير آن در محاسبه استهلاك دارايي و … .
- پشتیبانی از تمامی سناریوهای مرتبط با خروج دارایی و اعمال اثرات فیزیکی و مالی آنها مانند عملیات فروش، حذف، اسقاط و اهداي دارايي و … .
- ثبت اطلاعات و عملیات تعميرات اساسي و امكان انتخاب روش تاثيرگذاري تعميرات در محاسبه استهلاك.
- ثبت اطلاعات و عملیات معاوضه دارايي با در نظر گرفتن سرك دريافتي و پرداختي.
- امکان اصلاح محاسبات ناشی از تغییرات مربوط به بهای داراییها و روشهای استهلاک آنها.
- صدور اسناد تعديل قيمت دارايي ها.
- ثبت اطلاعات و عملیات بيمه دارايي ها.
- انجام صورت برداري و تطبيق دارايي ها.
- تعيين جمعدار و تحويل گيرنده دارايي.
- پشتیبانی از فرایند تجدید ارزیابی داراییها و اعمال اثرات محاسباتی مربوط به آن.
- پشتیبانی از انواع نقل و انتقالات داخلی و بین شعبهای داراییها و نگهداری تاریخچه آنها از قبیل نقل و انتقال داراييها بين شعب ، مراكز هزينه و اشخاص.
- امکان ثبت اسناد مالی به صورت مکانیزه و اتوماتیک از قبیل سند حسابداري استهلاك ، فروش ، اسقاط و … .
- امکان دریافت انواع گزارشهای کاربری، کنترلی و مدیریتی.
حسابداری مالی
نرم افزار مدیریت و گردش کار مالی سازمان
دریافت و پرداخت
مدیریت و برنامه ریزی منابع نقدی سازمان
دارایی ثابت
مدیریت متمرکز اموال و داراییهای سازمان
مدیریت قراردادها
مدیریت تمامی قراردادهای سازمانی
صورتهای مالی
گزارش دهی آسان به ذینفعان برون سازمانی