راهکار مدیریت مالی :
1 – نرم افزار حسابداری مالی
2 – نرم افزار دریافت و پرداخت
3 – نرم افزار دارایی ثابت
4 – نرم افزار مدیریت قراردادها
5 – نرم افزار صورتهای مالی
بهره مندی از یک نرم افزار حسابداری کارا و اثر بخش و در عین حال منعطف و با کاربری آسان از علاقه مندیها و نیازمندیهای یک سازمان مالی نوین می باشد.
سیستم حسابداری مالی سام این امکان را برای کاربران مختلف فراهم می سازد تا با یکپارچگی کامل با تمامی زیر سیستم ها و ماژولهای دیگر سازمان از صدور
اتوماتیک اسناد حسابداری بهره مند شده و نیازهای کاربران را در سطوح مختلف عملیاتی و گزارشگیری به راحتی امکان پذیر سازد.
منافع و مزایا :
- پشتیبانی کامل از عملیات حسابداری شعب مستقل و غیرمستقل.
- پشتیبانی کامل از ساختار مالی موجود در هولدینگها.
- ارتباط کامل با نرم افزار بودجه ریزی مالی با ساختار کدینگ یکسان.
برخی از امکانات :
1 – امکانات عمومی :
- امکان ثبت و گزارشدهی همزمان با دو نوع استاندارد حسابداری ایران و حسابداری بین اللملی ( IFRS ) .
- امکان ثبت اسناد حسابداری به صورت چند ارزی و پشتیبانی از سرویس تسعیر ارز اتوماتیک.
- تعیین سطح دسترسی برای هریک از کاربران در سطح سال مالی ، نوع سند حسابداری ، کدینگ های حسابداری.
- امکان ایجاد انواع فایل های پیوست به هر سند حسابداری.
- امکان ایجاد اطلاعات تکمیلی در قالب فیلدهای سفارشی در زمان استقرار نرم افزار برای هر سند حسابداری.
2 – ساختار حساب ها :
- تعریف ساختار حسابها به صورت درختوارهای.
- طبقهبندی حسابها به صورت درختی تا سه سطح : گروه ، کل ، معین و حسابهای جزء به صورت نامحدود.
- تعریف سطوح تفصیل شناور به صورت نامحدود .
- تعریف انواع اطلاعات تکمیلی برای حساب های معین از قبیل فیلدهای عطف های شماره ای ، تاریخی ، عددی.
3 – عملیات طی دوره و پایان دوره :
- ثبت اطلاعات اسناد حسابداری به صورت یادداشت، موقت، تایید.
- تعریف انواع سند حسابداری.
- امکان صدور اسناد حسابداری ارزی.
- شناسایی اسناد حسابداری ارسالی از سایر سیستمها بر حسب انواع سند تعریف شده توسط کاربر.
- امکان کپی اسناد حسابداری از یک شعبه و درج آن در شعب دیگر.
- امکان تعریف شرح های پرکاربرد.
- تعریف الگوی سند حسابداری اتوماتیک برای اسناد پرکاربرد و تکراری.
- جستجوی اسناد حسابداری بر اساس تمامی اطلاعات مندرج در سند.
- صدور اتوماتیک اسناد تسعیر ارز، بستن حسابها، تعدیل ماهیت حسابها، افتتاحیه و اختتامیه توسط سیستم.
- تهیهی سند کل برای دورههای زمانی مورد انتخاب کاربر جهت سهولت ثبت در دفاتر قانونی.
4 – عملیات گزارش گیری :
- بهره مندی از گزارش مرور حسابها در تمامی سطوح بهشکل ساده و تحلیلی به همراه بررسی گردش حسابها و مشاهده اسناد حسابداری.
- گزارشهای ساده و تحلیلی دفاتر و تراز ریالی و ارزی.
- امکان تهیه گزارشهای رایج حسابداری از قبیل تراز و گردش برای حساب های معین مرتبط با هر کاربر.
- بهره مندی از گزارشات مقایسهای در قالب های زمانی هفتگی ، ماهانه ، فصلی ، شش ماهه و سالانه.
- بهره مندی از گزارشهای لازم در مورد تجزیهی سنی مطالبات.
- امکان رسیدن از صفحات تمامی گزارشات به اسناد حسابداری و همچنین مشاهده اسناد تولید کننده سند حسابداری توسط زیر سیستم های صادر کننده سند بدون باز کردن ماژول زیر سیستم مذکور.
- ارسال اطلاعات به قالب هایی همچون (Excel, Word, XML, PDF ) به منظور تجزیه و تحلیلهای مالی مورد نظر کاربر.
حسابداری مالی
نرم افزار مدیریت و گردش کار مالی سازمان
دریافت و پرداخت
مدیریت و برنامه ریزی منابع نقدی سازمان
دارایی ثابت
مدیریت متمرکز اموال و داراییهای سازمان
مدیریت قراردادها
مدیریت تمامی قراردادهای سازمانی
صورتهای مالی
گزارش دهی آسان به ذینفعان برون سازمانی