راهکار تدارکات و لجستیک :
1 – نرم افزار مدیریت درخواست
2 – نرم افزار تامین کنندگان و خرید
3 – نرم افزار سفارشات خارجی
4 – نرم افزار انبارداری و حسابداری انبار
نرم افزار انبار سام ابزاری است برای مدیریت کنترل موجودی و گردش کالا در سازمان و محاسبه بهای تمامشده کالا.
این نرمافزار با پشتیبانی از فرایند سازمانهای بازرگانی ، تولیدی و پیمانکاری و منطبق بر استانداردهای عام صنعت و خاص سازمان مورد نظر، محاسبات را انجام داده و از طریق مدیریت یکپارچه فرایندهای انبارداری به کنترل هزینههای نگهداری موجودی، سفارشگذاری و تامین به موقع کالا و پیشگیری از کمبود موجودی آن کمک میکند.
امکانات و ابزارها :
- تعریف اسناد و فرمهای انبار به صورت کاملا داینامیک و متناسب با فرایند واقعی گردش کالا در سازمان توسط کاربر.
- تنظیم سطح دسترسی بر روی تکتک انبارها و کالاها به منظور طبقهبندی دسترسی به اطلاعات..
- تنظیم سطح دسترسی بر روی هر یک از مراحل گردش کار و عملیات مربوط به هر مرحله ( تنظیم سطح دسترسی بر حسب فرم های انبار و همچنین سرویسهای مرتبط با هر فرم به صورت داینامیک ).
- تخصیص فایل پیوست به هر فرم انبار برای آرشیو مناسب اطلاعات (به عنوان مثال فاکتور خرید، اسکن و پیوست سند خرید میشود و یا مشخصات فنی محصول، پیوست فرم رسید انبار میشود).
- دریافت اطلاعات از فایل اکسل و صدور سند انبار بر اساس فایل.
- امکان صدور سند معطوف خودکار و دستی.
- تعیین نحوه عملکرد عوامل (درصدی، مبلغی) و تخصیص کالا و طرف مقابل به منظور محاسبات خودکار عوامل.
- معرفی انواع برچسب در انبار و به کارگیری آنها در هنگام صدور سند انبار به عنوان اطلاعات تکمیلی اسناد انبار و با قابلیت گزارشگیری از اطلاعات تکمیلی ثبتشده.
- امکان ورود اطلاعات ارزی در اسناد انبار و صدور سند حسابداری ارزی بر مبنای آن.
- ثبت و نگهداری اطلاعات موجودی کالا در هر شعبه، نقل و انتقال موجودیها میان شعبههای مختلف سازمان، ثبت و انعکاس هزینههای موجودی به تفکیک شعبهها و انعکاس وقایع مالی مرتبط با ورود و خروج موجودی به تفکیک هر شعبه.
- ارائه گزارشهای متنوع مرور، کاردکس، کنترل و آنالیز اطلاعات از موجودی تعدادی و مبلغی و اسناد انبار.
- پشتیبانی از استاندارد شماره 8 تحت عنوان حسابداری موجودی مواد و کالا در صورتهای مالی.
- رزرو موجودی جهت جلوگیری از هزینههای کمبود ناشی از به تعویق افتادن عملیات و انجام تعهد قابل اجرا .
- امکان اصلاح فی بهای تمام شده اسناد انبار.
- امکان قیمت گذاری برای محصولات تولیدی بر اساس پارامترهای تعیین شده.
- صدور سند حسابداری به تفکیک اسناد یا به صورت تجمیعی به صورت دستی و خودکار.
اطلاعات پایه :
- تعریف انبار به تعداد نامحدود و به تفکیک هر شرکت؛
- تقسیمبندی موجودیها به مواد اولیه، مواد بستهبندی، کالاهای نیمهساخته، محصول، لوازم و قطعات، ضایعات و یا هر تقسیمبندی دیگر؛
- تعریف گروه بندی کالا به صورت درختی و نامحدود.
- تعریف کالا و خدمات به صورت نامحدود.
- اختصاص واحدهای سنجش متفاوت با ضرایب گوناگون به هر کالا؛
- تعریف بیشمار ویژگی کالا برای ثبت اطلاعات تکمیلی کالا.
- پوشش دهی بارکد کالا.
- اختصاص چند نوع کد به هر کالا به صورت داینامیک و نامحدود.
- اختصاص انواع مشخصات تکمیلی به هرکالا.
عملیات پایان سال :
- تعریف دورههای انبارگردانی و تعیین انبارها و کالاهای شرکتکننده در عملیات انبارگردانی.
- ثبت شمارش انبارگردانی به تعداد دلخواه.
- صدور خودکار سند کسری و اضافی انبارگردانی با توجه به مغایرتهای شناسایی شده.
- بستن موجودی هر کالا به تفکیک انبارهای مختلف و ثبت سند انتهای دوره به صورت خودکار به تفکیک هر انبار.
گزارشات :
- ارائه گزارشهای متنوع مرور، کاردکس، کنترل و آنالیز اطلاعات از موجودی تعدادی و مبلغی و اسناد انبار.
- امکان ارائه گزارش کاردکس تعدادی با واحد سنجش اصلی، فرعی و دوم بهصورت چند ساله.
مدیریت درخواست های سازمانی
مدیریت هوشمند پی گیری و گردش عملیات درخواست های سازمانی
تامین کنندگان و خرید
پیاده سازی فرآیندهای مهندسی خریدهای درون سازمانی به صورت آنلاین
سفارشات خارجی
مدیریت فرآیندهای عملیاتی سفارشات خارجی تا مرحله ورود به انبار
انبارداری و حسابداری انبار
ابزاری برای کنترل موجودی و کمک به محاسبه بهای تمامشده کالا